Yhdistyksemme

Jyväskylän energia-alojen JHL ry on perustettu vuonna 1997. Nimenä tuolloin oli Jyväkylän Energian KTV ry. Nimi vaihtui vuonna 2006 liittojen yhdistyessä muotoon Jyväskylän Energian JHL ry. Vuona 2012 nimi vaihtui nykyiseen muotoonsa. Syynä tällä kertaa oli Jyväskylän Energian toteuttama yrityskauppa.

Myös yhdistyksen toimiala laajeni samassa yhteydessä. Kun aiemmin oli toimittu vain Jyväskylän Energia konserniin kuuluvissa yhtiöissä, on nyt toimialueena Jyväskylän seudulla toimivat energia-alojen yhtiöt. Nykyään yhdistyksen jäseniä on töissä Itella Information Oy:sä, Alva Oy:ssä, Alva Sähköverkko Oy:ssä, Jyväskylän kaupungilla, Elektron E:llä ja Sähkö Via Oy:llä.

Yhdistyksen jäsenmäärä on 105.

Jyväskylän energia-alojen JHL ry 555, tuttavallisemmin 555, keskittyy oleellisesti jäsenistönsä edunvalvontaan ja pyrkii kaikissa tilanteissa turvaamaan  jäsenistönsä edut.

Pidämme myös tärkeänä jäsenistön jaksamista ja työkyvyn säilyttämistä. Pyrimme taloudellisen tilanteen mukaan tukemaan jäseniä taloudellisesti vapaa-aika ja harrastetoiminnassa.

Toiminnan mottona on jo vuosia ollut:

Edunvalvontaa jäsenistön tarpeiden mukaan.